Yazar "Bilican, Kader" için listeleme
-
The Adaptation of the Views about Scientific Inquiry Questionnaire: A Validity and Reliability Study
Bu çalışmada, Lederman vd. (2014) tarafından geliştirilen Bilimsel Sorgulamaya İlişkin Görüş Formu'nun Türkçe'ye adaptasyonunun yapılması ve öğretmen adaylarının bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ... -
Bilim Merkezlerinde Bilimin Doğası Öğretimi
Han, Bahadır; Bilican, Kader (2018)Bu çalışmanın amacı, bilim merkezlerindeki rehberlerin bilimindoğasına ilişkin görüşlerini ve bilim merkezlerindeki etkinliklerde bilimindoğası öğretiminin nasıl gerçekleştiğini tespit etmektir. Araştırma,Ankara’da bulunan ... -
Bilimin doğasını öğrenme ve öğretmede alternatif öğrenme ortamları: Bilim merkezleri
Han, Bahadır (Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu çalışma sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerini ve bilim merkezlerinde gerçekleştirilen etkinlikler sonrasında öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerindeki değişimi inceleme amacı ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Bilimsel sorgulamanın doğası hakkında görüşler anketi çalışması
Bilican, Kader; Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2016)… -
Development of the Inquiry-Based Science Teaching Efficacy Scale for Primary Teachers
Aydeniz, Mehmet; Bilican, Kader; Senler, Burcu (SPRINGER, 9999)Helping students at all grade levels to develop inquiry skills has been an ambitious goal that science educators have been pursuing for the last three decades. Yet, studies consistently report cases of failure from science ... -
Exploring Elementary Science Methods Course Contexts to Improve Preservice Teachers' NOS of Science Conceptions and Understandings of NOS Teaching Strategies
Akerson, Valarie L.; Weiland, Ingrid; Rogers, Meredith Park; Pongsanon, Khemmawaddee; Bilican, Kader (Modestum Ltd, 2014)We explored adaptations to an elementary science methods course to determine how varied contexts could improve elementary preservice teachers' conceptions of NOS as well as their ideas for teaching NOS to elementary students. ... -
Exploring Pre-Service Elementary Science Teachers' Conceptual Understanding of Particulate Nature of Matter through Three-Tier Diagnostic Test
Aydeniz, Mehmet; Bilican, Kader; Kirbulut, Zubeyde Demet (Necmettin Erbakan Univ, 2017)The purpose of this study was to explore Pre-service Elementary Science Teachers. (PSTs) conceptual understanding of Particulate Nature of Matter (PNM) through a three-tier diagnostic test. Participants were 215 PSTs from ... -
İlkokul öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerinin hikayeler kullanılarak geliştirilmesi
Ertaş, Hakan (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, araştırmacı tarafından hazırlanan ve içeriğine bilimin doğası alt boyutlarının entegre edildiği hikayeler ile bütünleştirilmiş, doğrudan yansıtıcı bilimin doğası etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin ... -
İlkokul öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dair uygulamalarının geliştirilmesi
Karasu, Sümeyye (Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu çalışma profesyonel öğrenme topluluklarının sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulama doğası hakkında görüş ve uygulamalarına nasıl katkı sağladığını inceleme amacı ile oluşturulmuştur. Çalışmada Kırıkkale'de bir devlet ... -
Öğretmenlerin FeTeMM ile ilgili kavramsal ve pedagojik bilgilerinin araştırılması
Bilican, Kader; Kırıkkale Üniversitesi, Rektörlük, Projeler (KırıkkaleKırıkkale Üniversitesi, 2017)… -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Teknoloji Laboratuvarına Yönelik Algı ve Tutumlarının İncelenmesi
Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının fen laboratuvarı ortamına yönelik algıları ile fen ve teknoloji laboratuvar dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma grubunu üç farklı ilde yer alan eğitim ... -
Sınıf öğretmenlerinin araştırma - Sorgulamaya dayalı öğretime yönelik öz-Yeterlik inançlarının incelenmesi
Silsüpür, Türkan (Kırıkkale Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin araştırma – sorgulamaya dayalı öğretim stratejisine yönelik öz-yeterliklerinin, çeşitli değişkenlere göre incelemek ve sınıf öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretime ... -
Tracking the Footprints of Nature of Science in the Path of Learning How to teach it
Bilican, Kader; Ozdem-Yilmaz, Yasemin; Oztekin, Ceren (Eurasia, 2014)The present article aimed at understanding those unvoiced biases pre-service teachers may have that conflicts with their integration of nature of science in their science lessons. Three senior pre-service science teachers. ... -
Yansıtıcı Sorgulamaya Dayalı Laboratuvar Etkinliklerinin Sınıf Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Toplumun hemen hemen her kesimi fen ve teknolojideki gelişmelerden etkilenmektedir. Bu yüzden fen eğitiminin öncelikli amaçlarından biri bireyleri fen okuryazarı olarak yetiştirmektir. Öğrencilerin aktif olduğu, yaparak ...